Få besøg af en medlemsrådgiver
DøvBlinde Danmarks medlemsrådgivere tilbyder hjemmebesøg i hele landet på tale- eller tegnsprog og kan hjælpe dig videre med tilværelsen, når du rammes af syns- og hørenedsættelse
Moderne teknologi har gjort det muligt for flere og flere døvblinde at bruge mobile løsninger som mobiltelefoner, smartphones og tablets. Der kommer hele tiden nye modeller og gamle udgår. Det kan være svært at følge med. Hvilken model skal man vælge og hvilke faciliteter er der i de forskellige modeller?
Telekommunikation tilbyder rådgivning og undervisning i iPhone og iPad og holder jævnligt temadage og netværksmøder, hvor medlemmerne kan lære mere om tilgængelige funktioner og apps og udveksle erfaringer og få rådgivning.
iPhone og iPad har mange indbyggede tilgængelighedsfunktioner som zoom og tale VoiceOver samt Siri funktionen, hvor man med talen kan finde fx kontakter eller indtale en sms.
Telekommunikation fortæller også i erfagrupperne om mobiltelefoner, der er særligt velegnede til døvblinde.
Kontakt Bitten Rasch for mere info på tlf. 36 38 85 86 eller bitten@dovblinde.dk
"Uden mit smartwatch ville hverdagen være mere uoverskuelig. Her har jeg alt samlet: Rejseplaner, mails, sms og GPS-funktion. Og er der noget, jeg ikke kan finde, er min mand kun en knap væk. Jeg kan tale med ham gennem uret. Det giver mig en fantastisk tryghed"
DøvBlinde Danmarks medlemsrådgivere tilbyder hjemmebesøg i hele landet på tale- eller tegnsprog og kan hjælpe dig videre med tilværelsen, når du rammes af syns- og hørenedsættelse
Mange døvblinde har glæde af at bruge digitale hjælpemidler som PC, smartphones og tablets som hjælpemiddel. Læs her om de mange muligheder for forstørrelse, talesyntese og tilkobling af punktudstyr
Synsbeskrivelse er vigtigt for at døvblinde kan orientere sig og forholde sig til omgivelserne. Det kan med fordel kombineres med haptiske signaler